OM OSS

Vi finns på Södra Kungsvägen 296 i Furuvik.

För närvarande går det bra att boka besök genom kontaktinformationen nedan - gäller både kunder och försäljare.

För kontakt använd epost arkadnu@gmail.com eller skicka ett medelande på facebook. https://www.facebook.com/arkadnu

Vi skickar givetvis bättre foton av spelen vid förtrågan - använd ovanstående kontaktuppgifter.
Gävles första retrospel butik!

Nintendo, Sega, Commodore, arkad, Atari, Spectrum, Spectravideo, Suncom, Neogeo med mera.

 

Köpvillkor

Alla varor är BEGAGNADE om inte annat anges då vi säljer retrospel och samlarobjekt.

 

Alla priser inkluderar moms om de är nya produkter. Vi reserverar oss för prisändringar, slutförsäljning och ev faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Produktbilder behöver ej heller alltid stämma exakt överens med den bild som visas. Tillgodobevis som kommer av inbyte gäller endast byte mot begagnade varor, alltså ej nya produkter eller tjänster. Vill du ha möjlighet att byta mot tjänst eller nytt måste detta överenskommas i förväg och framgå på kvittot.

 

 

Leveranstid

Vi levererar de flesta lagerförda varor senast dagen efter order. Leveranstid inkl postgång är normalt 2-3 vardagar. Produkter som är renoverade/renoveras eller beställningsvaror kan ta längre tid.

 

Frakt & Betalning

Postförskott & Fraktavgift - Fraktavgiften baseras på vikt, dock fraktfritt vid order över 1000kr Postförskott är ej tillgängligt, välj förskottsbetalning istället.

Vi använder oss av Paysons betalningstjänster kort, faktura och banköverföring samt förskottsbetalning genom bankgiro, swish och banköverföring.

Hämta i Butik - Inga avgifter tillkommer om du väljer att hämta dina varor direkt i vår lagershop i Furuvik.

 

Garanti

På begagnade varor lämnar vi 3 månaders funktionsgaranti. För nya varor gäller den garanti som tillverkaren anger, vanligtvis 1-2 år. Garanti för nya varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel,

 

Ångerrätt

Ångerrätt gäller inte företag, samt endast om varan är i sitt ursprungliga skick med obruten förpackning. För att åberopa ångerrätt gäller att du inom 14 dagar från varans mottagande meddelar oss om detta.

Ångerrätt gäller inte förhandsbeställda varor, förbokningar. Returfrakt står du som köpare för vid åberopande av ångerrätt. Ej uthämtade paket gäller inte som om att du utnyttjar ångerrätten.

 

Reklamation

Vid reklamation måste du kunna visa upp faktura, kassakvitto eller annan handling som styrker ditt inköp. Vi testar ALLA returnerade produkter. Om det visar sig att den returnerade varan är felfri vid retur till oss tar vi ut en avgift, fn 395 kr. Vi står ej för kostnader som orsakats av en defekt vara. Vid anmäld reklamation skickar du in den reklamerade produkten till adressen på vår hemsida. Meddela orsak till returen samt skicka varan som ska returneras tillsammans med fakturan eller följesedel/orderbekräftelse. Kontakta oss innan reklamation.

 

Outlösta Paket

Alla outlösta paket och postförskott debiteras med 249 kr för att täcka de kostnader vi drabbas av i samband med detta.

 

Bytesrätt

Vi har ingen bytesrätt på våra varor om inte detta är något som köparen kommer överens med oss om vid inköpstillfället. Är du osäker över ett inköp hör då med oss först så kommer vi fram till en bra lösning för dig.

 

Kundsupport

Har du frågor kring ett köp eller övriga frågor i ett specifikt ärende så kontaktar du oss enklast via email info@arkad.nu eller arkadnu@gmail.com alternativt på facebook https://www.facebook.com/arkadnu/

 

Kundsupport : info@arkad.nu eller arkadnu@gmail.com

 

Avbeställning

Så länge varan ej har hämtats ut i butiken eller skickats av oss kan du avbeställa din vara. Kontakta oss via info@arkad.nu eller arkadnu@gmail.com . Skriv avbeställning i meddelandefältet och ange sedan i mailet ordernr/fakturanr som avbeställningen avser. Du får alltid svar av oss.

 

Sekretesspolicy

Den information du lämnar på vår sida hanteras endast av oss internt. Vi kommer inte att sprida den vidare på något sätt. Du har rätt att ta del av de uppgifter vi eventuellt har om dig. Om något är fel eller icke längre relevant korrigerar vi detta i samråd med dig.

 

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter och liknande händelser utom vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från vår sida, vilket gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att arkad.nu befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

 

Varför ska jag läsa denna policy?

Denna policy beskriver hur vi på 7003231433 samlar in, använder och skyddar dina personuppgifter.

Vilken information samlar ni in om mig?

Vi samlar in information som hjälper oss att tillhandahålla en tjänst till dig, det inkluderar:

  • email
  • namn
  • kontaktuppgifter

 

Hur kommer ni använda min information?

Vi behöver veta en del om dig för att kunna förse dig med informationsutskick och betalningsinformation och statistik i linje med denna övergripande policy. Vi kommer inte samla in mer information än vi behöver för att tillhandahålla våra tjänster till dig.

Hur länge kommer du ha min information?

Vi har redovisningskrav som gör att vi behöver hålla en del av din information i upp till , därefter så kommer den raderas. Information som vi använder för nyhetsbrevsutskick eller marknadsföring kommer behållas fram tills den tidpunk du själv väljer att avprenumerera från den.

Med vilka delar ni min information med?

Dina personuppgifter kan komma att hanteras av personal i LÄGG TILL LAND/LÄNDER, ingen tredje part har tillgång till dina personuppgifter så länge inte lagen kräver att vi delar den.

 

Vi har rutiner på plats för att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i tryggt och säkert enlighet med gällande lagstiftning. Mer information kan du få genom att kontakta oss via e-post.

Vart har du min information?

Din information lagras i datacenter inom den Europeiska Unionen. Av tekniska skäl så kan våra underleverantörer behöva flytta information till andra länder utanför EU. Om detta sker så används lämpliga skyddsåtgärder och standardiserade dataskyddsbestämmelser som godkänts av EU-kommissionen.

Vad är mina rättigheter?

Rätt till information: Du kan begära att få en kopia på de personuppgifter vi har om dig.
Rätt till rättelse: Vi vill säkerställa att din information är uppdaterad och korrekt. Du kan begära att få din information rättad eller borttagen om du anser att den är inkorrekt.
Rätt till radering: Du kan begära att vi ska radera dina personuppgifter. Vi får inte radera uppgifter som lagen kräver att vi behåller.
Dataportabilitet: Du kan be oss att flytta dina personuppgifter från vår IT miljö till någon annan, antingen ett annat företag eller till dig. Detta gäller inte uppgifter som lagen kräver att vi behåller
Ta tillbaka samtycke: Du kan ta tillbaka ditt samtycke till att dela din information eller att ta emot marknadsföring / utskick när som helst. Antingen genom att avprenumerera från meddelandet eller kontakta oss via e-post.
Klagomål: Du kan kan lämna ett klagomål till datainspektionen om du anser att vi behandlar dina personuppgifter i strid med dataskyddsförordningen.

Hur kan jag använda mina rättigheter?

Om du vill använda någon av dina rättigheter så kontaktar du oss via e-post som finns längst ned i denna policy. Om du vill lämna ett klagomål till datainspektionen så behöver du kontakta dem.

Uppdateringar till denna policy

Vi kan komma att uppdatera denna policy och kommer då publicera dem på denna webbsida. Denna policy uppdaterades senast den 25 May 2018.

Hur du kan kontakta oss

Om du har några frågor angående denna policy eller hur vi använder din information, eller dina rättigheter så kan du kontakta oss på följande adress:


7003231433
arkad.nu
Södra Kungsvägen 296 B
81491 Furuvik
E-mail: arkadnu@gmail.com